FRA-lagen, en känslig fråga för alliansen och Reinfeldt

Igår kunde man höra på nyheterna hur regeringen har hamnat i sin största kris sedan tillträdet. Nu hotar nämligen flera ur allianspartierna att gå emot den mycket tveksamma lag som klubbades igenom den 18:e juni.

En av de viktigaste synpunkterna är att avlyssning inte får ske om det inte finns en brottsmisstanke.
– Ingen har kunnat övertyga mig om behovet av utvidgad signalspaning och ser därför svårigheter att acceptera de konsekvenser lagen har för grundläggande fri- och rättigheter, säger Solveig Hellquist, fp.
” – Expressen, 18 juli

Man börjar undra vad det är som har hänt med Reinfeldt, trots våra idelogiska skillnader har jag hittills sett honom som en kompetent politiker och yrkesmänniska. Men med de senaste händelserna i tankarna kan man verkligen fråga vad han sysslar med.

En reaktion till “FRA-lagen, en känslig fråga för alliansen och Reinfeldt

  1. Det är dags för Sveriges sjunde folkomröstning, denna gång om avlyssning, FRA.

    Jag har lagt upp alla riksdagsledamöter och regeingen på min blogg. Mitt syfte är att initiera en folkomröstning om FRA (Naivt- javisst, men det är ändå mitt mål).

    Stöd initiativet, gå in, skriv under och länka gärna.

    Peter PC Carlsson

Kommentera

