Livet från den kemiska sidan

Just nu är det mycket som händer, jobb och studier avlöser varandra. Och samtidigt ska man hinna med vardagslivet. Men man gör sitt bästa, och snart blir det bättre. Efter nästa prov.

Idag hade jag ett prov i stökiometri, eller kemiska beräkningar. Tills nästa vecka ska jag på något vis memorera periodiska systemet, vilket ju låter sådär givande.

Jag gör mitt bästa för att hinna med och läsa nyheter och skönlitteratur, även om jag kanske inte ger mig på de tyngsta verken för tillfället. Dessutom måste man hålla sig uppdaterad på alla de där intressanta bloggarna.

Läste färdigt ”Naiv Super”, av Erlend Loe igår. Jag har läst ganska mycket av Erlend nu, ”Doppler”, ”Blåst” och ”Fakta om Finland” och jag kan lugnt säga att jag börjar kunna hans stil.

Kort sagt så skriver han utmärkt litteratur för den som inte har tid att tänka, men som ändå vill få sig en och annan tankeställare.

Fast man ska inte överdriva hans förmåga till stora budskap. Först och främst läser man hans böcker för att man gillar humorn. Själv hade jag inte riktigt förstått att jag ändå tyckte så mycket om den, tills jag insåg hur många böcker jag redan läst av honom.

I Naiv Super så tar sig huvudpersonen an en bultbräda (från Brio) för att få ut sina aggressioner.

Kommentera

