Söndagsreflektioner, 21 September

För första gången på ungefär två veckor hade jag privilegiet att inte göra någonting. Hela dagen har jag faktiskt tagit det lugnt.

Jag har inte stressat över vare sig skola, eller jobb och jag har inte funderat så mycket över framtiden. Det har varit en fantastiskt trevlig dag, med andra ord.

Anledningen till att min blog har varit så död på den senaste tiden är alltså inte – om du frågar mig – för att jag skulle vara lat.

Nej, jag har varit tvungen att omprioritera tyckande till förmån för mer konstruktiva saker som att memorera periodiska systemet och jobba ihjäl mig.

Banker, räntor och pengastress
Jobba måste vi ju å andra sidan, om vi ska klara nya räntor på 10%.

Ibland undrar jag däremot hur bankerna egentligen ser på situationen.

Sist jag pratade med min bank så sa de att det var ok att jag betalade av mina lån, men absolut inte nödvändigt. Dessutom så fick jag inte göra det på en gång. De var noga med att påpeka att de ville se en långsam amortering. Man blir lite skrämd när man hör sådana tokigheter i en tid då det pratas om internationell bankkris!

Men lyckligtvis för min bank så har jag större problem än för mycket pengar, så dem kommer inte att behöva oroa sig på ett bra tag.

Men det är skönt att ändå få en lugn dag mitt upp i allting. Fri från tankar om jobb och studier, men lite så där ofrivilligt dras man in i orosträsket med höga räntor och amorteringar. Uäck!

Från en sak till en annan med veckans video. En skön norska som heter Ida Maria (myspace) har gjort den här låten, som lite skönt punkpopigt heter ”Queen of the World”.

Kommentera

