Gröna Studenters idéseminarium (och jag tycker visst saker…)

Det kan verka som att jag inte har haft några åsikter de två senaste veckorna. Detta grundar sig enbart på det faktum att jag inte har skrivit något, dessa veckor.

Givetvis är det inte sant. Jag har haft många åsikter, jag har bara inte haft tid att kanalisera ut dem.

Då är det alldeles ypperligt att få närvara på Gröna Studenters idéseminarium, lagom till allahelgonahelgen. Här kan man få utlopp för sina politiska teorier och tankar och träffa andra engagerade miljöpartister.

Vi har pratat mycket om jämlikhet, och vikten av att universitetet ska vara inkluderande. Men vi har just bjudits på en fenomenal föreläsning av Carl Lindberg, ordförande för kommittén för utbildning för hållbar utveckling och ledamot i UNESCO:s High Level Panel for Education for Sustainable Development.

Nu har vi en underbar kväll framför oss med intressanta diskussioner, då vi fortsätter att diskutera idéprogrammet. Till vår assistans under kvällen har vi kilovis med druvsocker (ren energi), specialbeställda av Gröna Studenter.

En reaktion till “Gröna Studenters idéseminarium (och jag tycker visst saker…)

Kommentera

