Bisarr lögn från ung kristdemokrat

Det gäller att hålla bägge korgluggar öppna när man rör sig bland bloggarna. Fast ibland blir det väl lite väl uppenbart. Som när Christopher Dywik drar en sådan löjeväckande historia som att Grön Ungdom (och därmed även Miljöpartiet) skulle förespråka tidelag!

De gröna är ju de som är verkligt kritiska mot Sveriges hantering av frågan i dagsläget.

Sedan är det väl typiskt att koppla samman könsneutrala äktenskap med djursex, på ett så ytterst nedlåtande och otrevligt sätt.

Det uppmärksammades dock fort av GU:s eminenta språkrör Maria Ferm. Som ni kan läsa i kommentarerna till inlägget är den här typen av utspel och rena lögner inget som vi gröna har särskilt mycket till övers för.

Bloggat om detta: Maria Ferm, Anders Wallner, Emma Grön, Johan Hellström

2 reaktioner till “Bisarr lögn från ung kristdemokrat

  1. Hej Erik, för det första vill jag säga att jag tycker att du drar lite väl stora växlar på något som skrivits i förbifarten och som dessutom korrigerats. Vad som skett är att jag i ett blogginlägg om äktenskapslagstiftningen nämner olika sorters samlevnadsformer som vissa grupper vill kalla för äktenskap. Jag skrev inom en parantes att Grön Ungdom var positivt inställda till artneutrala äktenskap, något som jag hört vid flera tillfällen (och därmed trodde stämde). När jag blev informerad om att så inte var fallet korrigerades det direkt. Att begå ett misstag är något som alla människor gör, vi är alla ofullkomliga. Att medvetet sprida osanning, det är att ljuga.

    För det tredje handlade artikeln inte om tidelag utan om äktenskap, det är ett sammankopplande som ni unga miljöpartister har stått för. Att jag ens har nämnt det när jag har försökt förklara mitt misstag var bara beklagligt.

    Med vänlig hälsning
    Christopher Dywik

  2. Jag tycker att det är bra att du har ändrat din ståndpunkt i frågan.

    Däremot tycker jag att det är nödvändigt att uppmärksamma den här typen av uttalande för att det ska kunna undvikas i framtiden.

    Personligen tog jag framförallt väldigt illa upp av den åsikt som du skrev att GU/MP hade i frågan.

    Med det sagt har säkert alla förståelse för ditt misstag, inklusive mig själv. Givetvis är ingen fullkomlig. Det är trots allt bra att du förklarar dig själv och inte blundar för vad som har hänt.

    Med hopp om en god jul – och ett gott nytt år!

Kommentera

