Jag kandiderar till Stockholms kommunfullmäktige och landsting i Miljöpartiets provval

Det roligaste med Miljöpartiet är att man finner så otroligt många kompetenta och drivande människor. Detta gör givetvis att konkurrensen under provvalet är stenhård, precis som det ska vara.

Imorgon, söndagen den 18 oktober kommer jag och de andra som kandiderar om en plats på MP Sthlm Stads lista att vara på Restaurang Ellen (Campus Konradsberg, Thorildsplan). Kom dit och ta reda på mer om oss kandidater.

Erik Malm
Erik Malm, kandidat i provvalet för MP Sthlm Stad till kommunfullmäktige och landsting
Här kan du hitta alla kandidatpresentationer.

Insikten om värdet av en välfungerande demokratisk struktur, och vikten av att alltid verka för att utveckla denna ledde till min vilja att arbeta politiskt. När jag besökte volontärarbetare i Costa Rica och Nicaragua såg jag med egna ögon hur man kämpar för rättigheter som vi tar för givna hemma i Sverige.

Även om vi har kommit en bit på vägen har vi arbete kvar att göra för att nå ett samhälle som bygger på rättvisa och ömsesidig respekt. Det är en oacceptabel situation att segregationen, orättvisorna och ojämlikheterna i vårt samhälle ökar. Det är lika viktigt att verka för dessa frågor här i Sverige.

Genom kunskap kommer förändring. Med universitetsstudier i miljövetenskap och kemi lägger jag en vetenskaplig grund för min politiska övertygelse. Som ledamot i Stockholm stads styrelse, Språkrör för Gröna Studenter Stockholm och genom mina engagemang i ideella rörelser har jag fått värdefulla erfarenheter. I december kommer jag dessutom att närvara på COP 15 som delegat för Europeiska Unga Gröna.

Ett hållbart samhälle tar hänsyn till både till de gemensamma miljöfrågorna och till invånarnas hälsa. Att våga satsa på ungdomar och ta djärva beslut som skapar förutsättningar för förändring. Segregationen måste minska och under nästa mandatperiod kan vi vända trenden. Politiken måste genomsyras av ett hållbarhetsperspektiv och klimatfrågor prioriteras. Då kan Stockholm bli en framtidsstad och rentav en internationell förebild för andra storstäder på riktigt.

Erik Malm (erik.malm@mp.se)
Kandidat i provvalet för MP Sthlm Stad till kommunfullmäktige och landsting

Språkrör för Gröna Studenter Stockholm (newsmill, etc)
Ledamot i styrelsen för MP Stockholm Stad
Studerar Miljökemi (samt Miljövetenskap) på Stockholms Universitet,
Observatörsdelegat för FYEG på COP-15

Kommentera

