Det går bra nu

Det här inlägget handlar alltså om crop100-rörelsen. Tanken är att uppmärksamma hur vi kan bli mer hållbara med våra resurser och kanske t.o.m. lite mindre stressade. Mer om mina tankar kring detta kan du läsa här.

Jag har hittills lyckats göra mig av med 27 st filmer och 6 st spel. Det är alltså totalt sett 33 artiklar och en tredjedel av mina åtaganden för #crop100. Merparten av detta har sålts via Tradera, några enstaka prylar har skänkts bort till vänner.

Extra jobbigt har det varit eftersom jag inte vill slänga utan hellre sälja (till i praktiken självkostnadspris) och ge bort sakerna. Det innebär helt klart mer arbete än att bara ränna ner till soprummet, men det är definitivt värt det!

Eftersom crop100 utmaningen innebär att jag har ett år på mig att göra mig av med 100 saker, så ligger jag bra till. Det har ju bara gått ett par veckor sedan jag började.

 

Såhär går det:

  • Startdatum: 31 maj (5v + 3dagar till dagens datum)
  • Antal saker: 33 st
Kommentera

